Uncategorized

תקשורת חיובית וירוקה

התקשורת אוהבת להציג את הדברים הרעים, אולם זה לא אומר שהחברה רעה, כל אחד שבוחר לא לעשות מעשים רעים גורם לכך שיהיו יותר מעשים טובים. תקשורת טובה, צריכה להדגיש את החלקים הטובים ולעודד למעשים והציג דווקא את החלקים החיוביים. הבעיה כמובן, שאנשים מצביעים ברגליים לכיוון הצדדים המזעזעים, ובכך גם עוזרים לחיזוקם.

אף על פי כן, אין ממש תקשורת "חיובית" טובה, כך שאי אפשר לבחון עד כמה אנשים לא היו מעדיפים אותה. במקום להפעיל את הרגשות הקיצוניים בבני אדם, כמו לחץ וחרדה, יהיה קריאה לעשות, מה ניתן לעשות ומה הפעילים כבר עשו, ותוך כדי כך להציג את הבעיה.

Photo by jamie patterson on Pexels.com

זה נכון שיש המון אסונות בעולם, ניצול, רצח, תאונות דרכים שחיטות ועוד. בכל אילו התקשורת מתמקדת, כאילו זה הדבר היחידי וזה הרי לא מובן מאליו הצדדים החיובים שקורים. מבקרים את המשטרה שהיא לא מצליחה להתמודד עם הפשיעה, אבל לא מצליחים להסתכל על כל הפשיעה שהיא כן הצליחה למנוע. גם שמעתי פעם ממישהו שגוף האדם חלש למחלות, רק שאותו אחד שוכח שאנחנו מוקפים בכמויות עצומות של חיידקים, והגוף מתמודד איתם בהצלחה כל שניה.

אנשים משקיעים מלא זמן בהדעזעות מאירועים, מקריאת אסונות. לא חבל על הבריאות? לא רק שהאויבים מסביב מלחיצים אותנו, אז גם התקשורת מגבירה ומכניסה אותנו לחרדה? ואחרי זה מתפלאים שהחברה התדרדרה?

במקום להתלונן שמפלים את ילדי העובדים הזרים, למה שלא תעזרו להם, תתנדבו בגנים שלהם ואם אין לכם זמן תשלחו בגדים וצעצועים או תרומות לעמותות שפועלות למענן? במקום להזדעזע מתאונות דרכים, תשקיעו בחינוך, תכינו הדרכות, תתנדבו או תתרמו בעמותות בנושא.

בעיתונות הבריאה קודם צריך להציג את אלא שעושים למען הבעיה ואז להציג את הבעיה, בלי פניקה!!!

כל אחד מאיתנו יכול וצריך לשנות את העולם, אם זה על ידי הבחירות הקטנות ואם זה מעשים. כל אחד משפיע על העולם, מעצם זה שהוא קיים. בין אם הוא מודע או לא מודע, כל אחד תורם להמשך קיומה של חברה, מעצם זה שהוא בוחר לקנות או לא את מוצריה. כל אחד יש רעיונות ומעגל החלטות שהוא עושה שישפיעו על סביבתו, ולכל נושא תמיד יהיו קולות צפים שיקבלו אותו, ותמיד יש סיכוי למצוא אנשים שיתמכו באותו רעיון.

במקום לצרוך עיתונות שתפגע בבראותכם הנפשית, למה לא לחסוך את הכסף ולתרום אותו למען עמותות שפועלות למען עולם טוב יותר? לכל מי שרוצה סיבה נוספת להפסיק לעשן, למה שבמקום לתרום למען זיהום העולם, דירדור לסמים והבריאות. לחסוך את הכסף ולהשתמש בו לתרומות למען מטרות שאתם מאמינים בו? במקום להתלונן שבני נוער נגררים לאלימות כי אין להם מספיק פעילויות חברתיות, למה לא להתנדב לארגן אליהם? אצלי במושבה שגדלתי, היה מישהו שהתנדב לעשות מפגש בשבוע, לעשות אימרוביזציה ופעילויות שונות באנגלית.

דברים טובים קורים כל יום, זה לא להיות מנותק מהמציאות להתמקד בהם.

כתיבת תגובה